9000050555 |
Biblioteca escolar i alfabetització mediàtica i informacional |
2019-2020 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
18/2/2020 - 29/5/2020 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei de Suports i Recursos Lingüístics
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
BAMI Biblioteca escolar i alfabetització mediàtica i informacional
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
En aquest curs es vol mostrar una visió àmplia i oberta de la necessitat de treballar l’alfabetització mediàtica i informacional a partir de l’impuls propostes formatives i accions pedagògiques innovadores que així ho afavoreixin.
Es vol mostrar la capacitat de la biblioteca escolar com a espai de formació, assessorament i disseny de programes i propostes que fomentin l’adquisició d’aquesta competència.
|
| |
Objectius |
Ser conscients que vivim en plena revolució informacional i digital i conèixer el context de dades sota el
qual ens trobem inmersos.
Definir el concepte d’alfabetització mediàtica i informacional i la necessitat de la seva aplicació en el marc educatiu.
Conèixer estratègies vinculades amb la gestió i tractament de la informació.
Conèixer estratègies relacionades amb la difusió i publicació de la informació fent especial incidència en la necessitat de complir els codis ètics i legals relacionats amb l’ús de les dades.
Donar a conèixer metodologies i models pedagògics que poden afavorir el treball de la competència informacional i mediàtica a través del desenvolupament de projectes i propostes didàctiques innovadores.
Mostrar les possibilitats de la biblioteca escolar com a espai de formació i de lideratge de projectes en matèria de competència mediàtica i informacional.
|
| |
Continguts |
Competència informacionals i mediàtica.
Coneixement de models pedagògics, estratègies i propostes didàctiques innovadores.
Coneixement d’estratègies de cerca, selecció i tractament de la informació.
Propostes de comunicació i publicació del coneixement generat.
Descripció de la biblioteca escolar i el seu lideratge en el desenvolupament d’accions i propostes formatives en aquest àmbit.
|
| |
Formador/a |
Albert Correa Llamazares
|
| |
Avaluació |
Avaluació formativa:
- Realització de totes les tasques.
- Transferència al centre.
|
| |
Requisits de certificació |
Superació de tots els mòduls i del projecte final.
Realització del qüestionari de satisfacció
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat (responsables/coordinadors i membres de la comissió de biblioteca).
|
| |
E-mail |
biblioteques@xtec.cat
|
| |
|
|